Even voorstellen: nieuwe safety officer

Even voorstellen: nieuwe safety officer

14 juli 2018

Hallo Allemaal,

Het heeft even geduurd, maar nu is het dan zover. Ik zal mij even voorstellen als jullie “nieuwe” Safety Officer.

Mijn naam is Bart Peters en de meeste hebben mij al wel eens zien rijden. Ik ben die met die zwarte Road King en witte kentekenplaat.
Ik heb de functie over genomen van Beert Bos die dit al weer heel wat jaartjes had gedaan. Beert, bedankt hiervoor.

Vanaf ongeveer mijn 12de is het Harley virus al bij mij geconstateerd. Dit kwam doordat mijn oma aan een dijk woonde waar heel veel motoren in het weekeind reden. Het geluid van een Harley herkende ik al snel, toen der tijd de gouwe ouwe Shovel blokken, en vanaf dat moment was ik verkocht. Op mijn 19de haalde ik al mijn motor rijbewijs, maar het zou toch nog een hele tijd duren voordat ik ook daadwerkelijk een motor in bezit had.
Ik rij sinds 2004 echt motor. Ben begonnen op een Kawasaki EN500 Vulcan, maar deze was niet naar mijn zin. Het was ook maar een ruil motor, omdat ik mijn Opel Vectra 2.0 motor technisch had opgeblazen en tijdelijk vervoer nodig had.
In 2005 kocht ik mijn eerste Road King model 2001. Hiermee heb ik 42000 kilometers gereden. Door omstandigheden moest ik deze motor in 2007 van de hand doen.

In 2011 heb ik mijn huidige Road King model 2008 gekocht. Met deze motor heb ik tot nu toe 54000 kilometer gereden en dat zullen er nog veel meer worden. Zeker ik nu minder voor mijn werk op pad ben en dus meer tijd heb om te rijden.

Ik ben een Steenbok en één van de  eigenschappen van een Steenbok is dat hij/zij zich ergens in vast kan bijten. Ik heb de functie van Safety Officer aanvaard en zal mijn best doen om er iets van te maken. Of dit goed of minder goed zal zijn, zal aan ieders eigen perspectief van jullie liggen. Want wat ik goed vind hoef jij natuurlijk niet goed te vinden.
Dit zal zeker wel eens een punt van discussie kunnen worden als het om de veiligheid van rijders en de groep zal gaan. Dit is niet erg want samen komen we er wel uit, dacht ik zo. Zolang het maar veilig gebeurt.

Naast Safety Officer ben ik ook nog Road Captain geworden, dus zal ik regelmatig een dubbelfunctie vertolken tijdens onze Ride-Outs.

Het is mijn bedoeling om jullie zo af en toe via de mail te informeren over dingen die interessant en leerzaam kunnen zijn. Ook hier geldt weer dat wat voor de één interessant is, voor de ander compleet de plank misslaat. Dit kan helaas niet anders, omdat de rijervaring ook erg divers is binnen de club. Maar ook hier zal ik proberen een goede mix van informatie te maken, zodat ervaren en minder ervaren rijders iets aan deze info kunnen hebben.
Ook zal ik proberen tijdens de Ride-Outs feedback te geven op het rijgedrag en verkeersveiligheid. Daarnaast wil ik ook een luisterend oor zijn voor diegene die iets meegemaakt hebben of iets dwars zit voor wat de veiligheid op de weg. Ik ben weliswaar geen expert, maar er zijn veel dingen die we samen wel kunnen aanpakken.

Ik ben dus altijd in voor input van jullie kant en als ik ergens in mijn hoedanigheid als Safety Officer behulpzaam kan zijn, zal ik dat zeker niet nalaten.

Als laatste wil ik opmerken dat ik er niet ben om bestraffend rond te lopen en om vinger wijzend op de motor te zitten (behalve dan als Road Captain af- wegzetter). Veiligheid is iets dat wij met zijn allen moeten beheren en bewaken en als we allemaal ons gezond verstand blijven gebruiken komen we al een heel eind.

Ik hoop dat we samen veel veilige, maar vooral gezellige ritten voor de boeg hebben.

 

Met vriendelijke groet,

Bart Peters
safetyneh@gmail.com

 

Terug naar overzicht
© 2018 North-East Holland Chapter Borne - Website powered by Berings ICT Diensten